Personalo atrankos specialistė Rita Karavaitienė sako, kad lietuvių susidomėjimas šiais skelbimais panašus į buvusį ateinant „Ikea“ prekybos tinklui.

„Ieškome aukštųjų mokyklų ekonomikos, rinkodaros, komunikacijų, filologijos ir technologijų mokslų baigiamųjų kursų studentų ir absolventų dirbti įvairiose įmonės veiklos srityse“, – DELFI sakė „Lidl“ atstovė spaudai Lietuvoje Daina Balčiūnienė.

Iš bendrovės skelbimų matyti, kad ieškoma prekių ženklų kūrimo ir jų valdymo, ryšių su visuomene, kokybės, nuolaidų ir akcijų analizės specialistų, pakuočių dizainerių. 

Nurodoma, kad visų specialybių kandidatai turi būti mobilūs ir pasiruošę vienerius metus dirbti vienoje iš Europos šalių.

Kaip sakė D. Balčiūnienė, kadangi pagrindinė „Schwarz" įmonių grupės, kuriai priklauso „Lidl" maisto prekių tinklas, kalba yra vokiečių, vienas pagrindinių keliamų reikalavimų – geros šios kalbos žinios. Taip pat skelbime jaunimui nurodoma, kad būtų gerai mokėti ir anglų kalbą.

„Mūsų darbuotojai apmokomi „Lidl" tinklo padaliniuose Lietuvoje ir Europoje. Karjerą pradedantiems specialistams siūlome puikias sąlygas vystyti profesines kompetencijas ir įgyvendinti savo kūrybinius sumanymus, patrauklų atlyginimą, karjeros galimybes šalyje ir užsienyje“, – tvirtino ji.

Daugiau detalių apie būsimus mokymus bendrovė nepateikia. Praėjusiais metais tinklas kvietė į vadovybės stažuočių programą.

Turėtų būti didesnė alga

Darbo skelbimo portalo „CV Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė DELFI sakė, kad tokie mokymai rodo, jog šis mažmeninės prekybos tinklas turi personalo planavimo politiką ir jam netenka gesinti gaisrų.

„Tai yra gerasis pavyzdys, kai įmonė turi personalo planavimo politiką ir užsiima ne gaisro 
Rita Karavaitienė
gesinimu, kai staigiai prireikia darbuotojo ir svarstoma, ką daryti. Jie metai iš metų dirba, kad komanda būtų gera nuolat ir nereikėtų užsiimti gaisrų gesinimu. Susidomėjimas yra didelis, panašus į tokį, kai personalo ieškojo „Ikea“. „Lidl“ ir „Ikea“ kaip darbdaviai yra panašaus lygio“, – komentavo ji.

Anot pašnekovės, gerai, kad bendrovė suteikia galimybę darbo patirties neturintiems jaunuoliams.

„Jie netgi akcentuoja, kad ieško jauno, gal net neturinčio darbinės patirties žmogaus. Tai reiškia, kad įmonė investuoja į savo personalą, pasiruošia jį sau tokį, kokį nori matyti, apmoka kelionės išlaidas, mokymus. O lietuviui yra didelis privalumas patekti į kitą šalį, įgyti ten patirties“, – tvirtino R. Karavaitienė.

Tačiau kartu apmokydamas darbuotojus „Lidl“ išsiugdo jų lojalumą.

„Suteikdama tokias galimybes įmonė tuo pačiu ir pririša darbuotoją prie savęs. Jeigu į darbuotoją 12 mėnesių intensyviai investuojama, čia jau ir sutarties, ir sąžinės reikalas. Todėl įmonė tikrai išsiugdo sau lojalų darbuotoją“, - sakė pašnekovė.

Kartu personalo atrankos specialistė atkreipia dėmesį, kad apskritai vokiškos kilmės mažmeninės prekybos tinklas turėtų turėti ir kitokią darbo kultūrą.

„Jeigu „Lidl“ turi tokią stiprią personalo planavimo politiką, manau, jie galės pasiūlyti geresnes darbo sąlygas, o tai jau irgi yra konkurencinis pranašumas. Greičiausiai jie turės ir kitą įmonės vidinę komunikacinę sistemą. Taip pat darbdavio ir darbuotojo santykiai greičiausiai bus grįsti bendradarbiavimu. Atlyginimas taip pat greičiausiai bus šiek tiek didesnis nei vidutinis rinkoje mažmeninės prekybos įmonėse. Išnaudodami šiuos kriterijus jie rinkoje tikrai bus pranašesni“, - sakė R. Karavaitienė.

Pašnekovės duomenimis, vidutinis atlyginimas mažmeninėje prekyboje šiuo metu yra 1200-1500 Lt „į rankas“ per mėnesį.

Kol kas nežinoma, kiek darbo vietų sukurs šis prekybos tinklas.

„Labai svarbu, kokios kilmės šalies yra tinklas. Jis ateina gana lėtai, su tam tikru apskaičiavimu, kad parduotuvės būtų tinkamoje vietoje tinkamu laiku. Jie niekur neskuba, turi strategiją, planą ir tai jaučiasi“, - teigė ji.

Bendrovė neskelbia, kiek parduotuvių ketina atidaryti Lietuvoje. Jos tinklalapyje rašoma, kad parduotuvės turėtų atsirasti visuose didesniuose Lietuvos miestuose. Tačiau tiksli atidarymo data nenurodoma.

Plėtrą į Baltijos šalis „Lidl“ pradėjo dar 2002-aisiais. Nuo 2004 m. buvo aktyviai supirkinėjami sklypai ir pastatai, tinkami parduotuvėms įrengti. Tačiau vėliau buvo imta juos pardavinėti. Bet 2011 m. „Lidl“ žvilgsnis vėl nukrypo į Lietuvą. Nuo tada vėl investuojama į žemės sklypus, projektuojamos parduotuvės.

Vokietijos „Schwarz" įmonių grupė, kuriai priklauso „Lidl“ parduotuvės, yra viena iš mažmeninės prekybos maisto produktais lyderių Europoje.

„Lidl“ veikia daugiau nei 20 Europos šalių ir valdo daugiau nei 100 logistikos centrų, aptarnaujančių apie 10 000 parduotuvių. „Schwarz“ įmonių grupės apyvarta 2012 m. siekė 67,6 mlrd. eurų (231 litų). Čia dirba apie 320 tūkst. darbuotojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (232)