„Jau daugiau nei 10 metų gyvenu labai aktyviai: sportas, šokiai, renginių organizavimas ir verslas – norėdamas įdarbinti savo kūrybinį potencialą iki galo, tiesiog privalai kasdien turėti daug, stabilios ir ilgai išliekančios energijos. Man tonizuojantis kavos poveikis greitai „nuvėsta“ ir virsta tiesiog „kavos nuovargiu“, o kasdien gerdamas energinius gėrimus, manau, rizikuoju savo sveikata, todėl sukūrėme naują, natūralų karšto energinio gėrimo receptą sau ir pavadinome jį „SuperTeaFood“, - pasakoja 30 metų architektas Linas Matulis. - Visi gėrimo ingredientai organiški ir didžiąją jų dalį įmanoma gauti Lietuvoje – šiuo metu dar deramės, kas bus mūsų galutiniais tiekėjais.“
Tikisi iškovoti rinkos dalį
„Potenciali rinka didžiulė: mes esame tarpinis variantas tarp kavos, energinių gėrimų ir ekologiškų produktų bei papildų – kiekviena iš šių rinkų yra milžiniška, skaičiuojanti metinę apyvartą milijardais ir kasmet nuolat auganti. Kokią poziciją mums pasiseks užimti ir kokią rinkos dalį “atkąsti” – pamatysime netrukus“, - įsitikinęs L. Matulis.
Jo manymu, potencialus pirkėjas yra sveiką bei aktyvų gyvenimą mėgstantis kūrybingas žmogus.
Kol kas, pasak L. Matulio, šio produkto prekyboje dar nėra – recepto testavimas baigtas, o dabar baigiamas produkto pakavimas.
Mato potencialo recepte
Arbatos ir kavos prekybos tinklo „Presto prekyba“ vadovas Aurelijus Glinskis mano, jog 4-5 litų kaina už vieną gėrimo porciją yra normali.
„Tiesa, sunku produktą vertinti jo neparagavus – reikėtų jo ne tik paragauti, bet ir pamatyti, kaip šis gėrimas atrodo. Bet kalbant apskritai, matės arbatų rinkoje yra daug ir įvairių, pavyzdžiui, matė su citrinomis, matė su kokosu, o ir arbatų su kakavos pupelėmis mes turime. Šio produkto idėja manęs labai nenustebino, bet gali būti unikali jo sudėtis“, - dėsto įmonės vadovas.
Tačiau jis abejoja, ar toks gėrimas galėtų atimti dalį rinkos iš prekiaujančių kava.
„Kavai yra 2 tūkst. metų, arbatai – 5 tūkst. metų bei abi rinkoje sėkmingai egzistuoja ir jų vartojimas tik auga. Aišku, pasiūla papildoma naujais skoniais. Jeigu ir šio produkto bazine arbata yra matė, tai yra seniai žinoma arbata, tačiau priedai gali leisti pagaminti labai įdomų mišinuką“, - sako A. Glinskis.
„Presto prekybos“ vadovas pastebi, kad neigiamai kavos pardavimus kavinėse ir baruose greičiau paveikia raginimai taupyti ir gąsdinimai artėjančia krize.
„Kalbant apie kavos rinką - vartojimas kavinėse ir baruose šiemet mažėja ir, manau, svarbi priežastis yra ta, kad mažėja kavos pirkėjų apskritai, o įtakos šiam procesui turi pranešimai apie galimą antrą krizės bangą. Kaip ir 2009 m. žmonės nėjo į kavines, manau, šiuo ir atveju svarbios yra bendros tendencijos“, - pasakoja A. Glinskis.
Jis mano, kad pagrindiniais konkurentais rinkoje išlieka yra kava ir arbata, o energiniai gėrimai yra kitas, su jais nekonkuruojantis, segmentas.