„Kokoninio pledo idėja gimė labai netikėtai – per mokymus visi bandėme ant vieno lapo rašyti ir paišyti savo idėjas. Žiūrėjau į apverstą kažkieno "keverzonę" ir pamačiau du žmones kokone. Kažkokia apvaizda aplankė. Pasakiau garsiai (ką matau – DELFI) ir visi ėmėme diskutuoti, ką su tuo daiktu būtų galima nuveikti. Man patiko mintis sukurti jaukią nešiojamą mini erdvę dviems, ėmiausi jos vizualizavimo ir taip gimė „Mudu”, - šypsodamasi pasakoja grafinio dizaino specialistė Vaida Totilaitė. - Vėliau prisijungė Aivaras, kuris aktyviai palaikė mano sumanymą ir nuolat skatino judėti pirmyn "žaibo greičiu". O man "žaibiškai" neišeina - viską turiu apgalvoti iki smulkmenų, viskas turi būti arba maksimaliai gerai, arba išvis nereikia. Jei ne Aivaras, „Mudu” eskizai gulėtų paslėpti stalčiuje šalia daugybės kitų. Tad esame komanda: aš - kūrybininkė, o jis – verslininkas.“

„Mudu” idėją išvydau, kai vyko idėjų pristatymas kitiems dalyviams. Vaidos idėja iš karto krito į akis, nes ji nepasivargino ir jau pirmą kartą pristatinėjant „Mudu” turėjo brėžinius - pirmuosius eskizus, sugalvoti pavadinimą. Pamaniau, kad kūrybinis darbas su ja tikrai bus lengvas, neapsirikau, - pasakoja antrasis kokoninio pledo kūrėjų komandos narys Aivaras Kovalenka. - Šiuo metu „Mudu” produktą norime išbaigti iki galo. Tam laukiame naujų medžiagų, dairomės ir kitų alternatyvių medžiagų. Taip pat deriname produkto teisinę apsaugą, kuriame internetinį puslapį, stebime, kokios yra galimybės jį pardavinėti ir pamažu didiname gerbėjų ratą. Vos išbaigę produktą planuojame užsiimti jo gamyba ir pradėti pardavimus.“

V. Tolitaitė pasakoja, jog nors šiuo metu vyksta „Mudu” tobulinimo darbai, tikimasi, kad dar šią žiemą prasidės prekyba kokoniniu pledu. Skaičiuojama, kad vieno kokoninio pledo kaina – apie 87 eurus (300 litų).

„Norisi apgalvoti jį iki smulkiausių detalių, kad patenkinti net ir pačių išrankiausių „Mudu” pirkėjų poreikius. Kuriame logotipą, internetinį puslapį, laukiame medžiagų naujam prototipui. Aivaras rūpinasi patentais ir visais kitais rimtais dalykais. Viskas po truputį juda“, - dėsto Vaida.

Tarp skeptikų – daugiau vaikinų

Aivaras ir Vaida pasakoja, jog dauguma draugų pasisakė už jų idėją, tačiau pasitaikė ir skeptikų, kurių dažniausia – vaikinai.

„Jiems gi niekada šalta nebūna, o jei ir būna, tai apsirengia "normaliai", kamgi čia dangstytis visokiais nepatogiais "skarmalais". Tad suprantama, kad bene labiausiai „Mudu” idėja nudžiugino merginas ir mamas su vaikais, - atvirai apie kritiką pasakoja Vaida. - Daug kas pasigedo „Mudu” gobtuvo arba pledo neperšlampamumo. Dar sulaukėme pageidavimų - versijos vaikams, tad ties tuo dabar ir darbuojuosi.“

„Aplinkinių reakcija buvo įvairi, - antrina Aivaras, - dažniausiai žmonės pasiskirsto į tuos, kurie mėgsta, ir tuos, kurie juo abejoja. Moterys „Mudu” mėgsta labiau nei vyrai.“

Kurdami produktą abu komandos nariai sako pritaikę universitete įgytas žinias: Vaida įgijo dizaino specialybę Vilniaus dailės akademijoje ir dirba reklamos srityje, o po darbų – eksperimentuoja kurdama interjero detales, papuošalus. „Mėgstu užsiimti visokiais širdžiai mielais dalykėliais - paišau iliustracijas, lipdau, mezgu, gaminu visokius išgalvotus namų dekoro elementus“, - pasakoja ji.

Aivaras save vadina „šviežiai baigusiu ekonomikos ir verslo magistro studijas“, šiemet jis verslininkystės specialybę įgijo Olandijos Roterdamo Erasmus universitete, anksčiau yra apsigynęs dvigubą ekonomikos bakalaurą Škotijoje ir Lietuvoje.

„Daugumai, žinoma, buvo keista, kodėl po tokių mokslų neinu į didelę ar tarptautinę įmonę - tačiau man „Mudu” projektas yra tik pradžia, puiki galimybė pasitikrinti savo gebėjimus ir turėti gerą startą: matyti kaip produktas gimsta nuo idėjos, prisidėti prie jo kūrimo, plėtoti pardavimus ir toliau jį vystyti yra didelė patirtis. Manau, išplėtojęs „Mudu” turėsiu idėjų dirbti su kitais projektais, pradėti verslą, nes dabar Lietuvoje tam turime puikias finansavimo galimybes. Tačiau „Mudu” neliks užmirštas ir lygiagrečiai prisidėsiu prie jo populiarinimo ir tobulinimo, nes jaučiuosi sau įsipareigojęs užtikrinti „Mudu” sėkmę“, - įsitikinęs Aivaras.

Idėja šiltesniems orams – plėšomas kilimėlis

Justas Poškevičius su pledu "FriendlyMat"
Kita trijų žmonių komanda – idėjos autorius ekonomistas Justas Poškevičius, teisininkė, studijuojanti dizainą Živilė Markevičiūtė ir informacinių technologijų specialistas Andrius Dikšas - iš savo patirties sugalvojo gaminti plėšomą kilimėlį „FriendlyMat”. Idėjos koncepcija: kilimėlio viena pusė yra neperšlampama, kita - minkšta, tačiau svarbiausia, jog jis išsidalina po 50 cm ilgio ir pločio kvadratais, o paskui ties lipniomis juostelėmis vėl gali būti suklijuojamas į įvairias formas. Dėl to naudojantys kilimėlį gali sėdėti aplink laužą, akmenį, išsiimti kelias detales iš jo vidurio kojoms susidėti arba išsidalinti kilimėlį dalimis ir įsikurti kaip kam patogiau.

„Turime pasigaminę „FriendlyMat“ prototipą ir dabar ieškome medžiagų tiekėjų ir gamintojų, kad sumažintume pledo gamybos kainą. Tuo pačiu metu dirbame ir su tinklalapiu, kad su gaminiu susipažintu kuo daugiau žmonių, o iki Kalėdų jį galima būtų parduoti internetu“, - pasakoja Justas.

Jis dėsto, jog mintis sukurti tokį pledą į galvą šovė, kai su draugais nepavyko patogiai įsikurti piknike.

„Buvo nuliję, žolė – šlapia, ir ne visi susirinkę iškylauti atsinešė pledų, tad 10-11 žmonių bandė sutilpti ant trijų pledų. Aišku, sekėsi sunkiai, vieni kitiems atsukdavome nugaras, kojų nebuvo kur dėti, tad pagalvojome – kodėl gi pledas negalėtų būti sudarytas iš dalių, kurios atsiskiria ir taip kiekvienas žmogus galėtų turėti savo individualią vietą. Tada apie idėją papasakojome draugams, jie susidomėjo, sako, smagus daiktas, tokio daikto jiems reikėtų, bet norėjo ir pamatyti, ir paliesti, kaip toks pledas atrodytų. Kai pagaminome vieną vienetą, kilo dar didesnis susidomėjimas“, - prisimena Justas.

Jis skaičiuoja, jog šiuo metu planuojama, kad maksimali vienos dalies kaina bus 3 eurai (10,4 lito), tad 2 metrų ilgio ir pločio pledas iš 16 dalių kainuotų apie 166 litus, bet kaina dar galėtų mažėti, priklausomai, kaip seksis susitarti su medžiagų tiekėjais.

„Prekybą pledu norime pradėti pavasarį, nes tuomet visi keliaus į lauką. Pledus planuojame pradėti gaminti, kai sulauksime kokių 50 užsakymų, tuomet juos visus įvykdysime“, - dėsto J. Poškevičius.

Jis sako, jog šiuo metu „FriendlyMAT“ nori įsigyti šiek tiek daugiau nei 10 žmonių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)