Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis sakė tikintis, kad po naujametinės šventės parduotuvėse alaus „bambaliuose” liks nedaug – apie 1 proc. „Likučius utilizuosime“, - žadėjo jis.

Pasak parduotuvių tinklo atstovo, stipresnio nei 7,5 proc. bei alaus „bambaliuose“ išpardavimai prasidėjo jau gruodžio pradžioje, tačiau tikina, kad iki naujų šių prekių tikrai nepritrūks.

„Su tiekėjais šiam pasikeitimui kalbamės jau nuo lapkričio pradžios“, - pridėjo „Norfa“ atstovas. Pasak D. Ryliškio, šio prekės ženklo parduotuvėse alaus pardavimai plastikinėje taroje („bambaliuose“) sudaro apie 30 proc. visų alaus pardavimų.

Spėja, kad augs alaus skardinėse pardavimai

Alkoholio kontrolės įstatymo pasikeitimui iš anksto ruošėsi ir „Maxima“ atstovai. Pasak parduotuvių tinklo atstovės spaudai Olgos Malaškevičienės alaus „bambaliuose“ likučius išparduoti sekasi pagal planą.

„Žinodami apie šį įstatymą, ruošiamės gerokai iš anksto – likučių pardavimus vykdome planingai ir skaičiuojame, kad iki sausio pirmosios šie alkoholiniai gėrimai bus natūraliai išparduoti“, - teigė ji.

Tačiau, kaip teigė pašnekovė, alus „bambaliuose“ sudaro iš dalies nedidelę dalį „Maximos“ parduotuvių alaus prekyboje: „Nuo bendro asortimento, šie gėrimai sudaro nedidelę dalį, tarkim iš alaus pasiūlos stipresnis alus supilstytas didesnėje nei 1 l talpos taroje mūsų asortimente sudaro mažiau nei 10 proc. Daugiausia – Lietuvos gamintojų produkcija“.

O. Malaškevičienė tvirtino, kad kol kas per anksti prognozuoti, kokią įtaką prekybai turės nuo sausio 1 d. įsigaliosiantis draudimas, tačiau spėjama, kad gali šiek tiek išaugti alaus pardavimai skardinėse.

Vis dar ieško „bambalių“

„Rimi“ atstovė spaudai Raminta Stanaitytė-Česnulienė taip pat patikino, kad įstatymo pakeitimams ruošiamasi nuo rudens: „Taikėme daug akcijų, nuolaidų ir tokio alaus mūsų lentynose palaipsniui mažėja. Tikimės, kad iki Naujųjų metų parduosime visą. Jei liks, tai nedaug. Likučius utilizuosime“.

Parduotuvių tinklo atstovė teigė, kad šio prekės ženklo parduotuvėse apie 20 proc. asortimento sudarė alus didesnėje nei 1 l taroje. Taip pat 20 proc. užėmė plastikinėje taroje esančio alaus pardavimai.

„Gamintojai prisitaikė prie naujų reikalavimų ir pilsto tuos pačius gėrimus į naujas pakuotes, kai kurie pirkėjai priprato, kai kurie vis dar ieško „bambalio“ su mėgstamu gėrimu. Pastebėjome, kad yra dalis tokių pirkėjų, kurie teiraujasi būtent tokių gėrimų ir, pastaruoju metu neradę jų prekybos centruose, piktinasi. Tai dažniausiai būna tas pirkėjų segmentas, kuris ieško stipriausio alaus didžiausioje pakuotėje“, - kalbėjo R. Stanaitytė-Česnulienė.

Draudimui nepritarė Europos Komisija

DELFI primena, kad priėmus Alkoholio kontrolės įstatymą sunerimo mažieji aludariai, kurie tikino, kad šiuo draudimu bandoma su jais susidoroti. Naujas nuostatas peržvelgus Europos Komisijos atstovams, į Lietuvą iš jos atkeliavo išvados, kuriose teigiama, kad toks draudimas prieštarauja Europos Sąjungos veikimo sutarčiai bei laisvam prekių judėjimui. Tačiau kol kas Seimas nesiėmė jokių veiksmų, kad draudimas būtų pakeistas ar atšauktas.

Didieji alaus gamintojai praneša, kad yra pasiruošę naujo draudimo galiojimui, o smulkieji aludarai tikina, kad bus priversti nutraukti alkoholinio gėrimo gamybą.

Šiuo metu Ūkio ministerija yra parengusi projektą, kuriame siūloma atšaukti nuo sausio 1 d. įsigaliosiantį draudimą ir įvesti vieną, bendrą draudimą – mažmeninėje prekyboje neleisti „bambaliuose“ (didesnė nei 1 l tara) pardavinėti tik stipresnį nei 7,5 proc. alk. tūrio alų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)