Vietoj šaukšto – medžių šlamėjimas

Juodos duonos kepalas, medinis šaukštas, trispalvė ar gėrimo butelis – vieni dažniausiai už Lietuvos ribų gyvenantiems bičiuliams vežamų suvenyrų. „Gyvenimo būdo dizaino laboratorijoje“ verslo idėją pristatęs Primena.lt elektroninės parduotuvės kūrėjas A. Jomantas pasakojo, kad mintis apie virtualią prekyvietę, kur būtų galima įsigyti įvairių apie gimtinę primenančių smulkmenų, jam kilo tuomet, kai pats neberado, ką nupirkti užsienyje gyvenantiems draugams.

„Pati idėja kilo būtent iš žmonių poreikio jiems išvažiuojant į užsienį vežti lauktuves. Bandoma vežti įvairių dalykų – saldainių, duonos. Vienos dovanos pasiteisina, kitos ne, tačiau kažko įdomesnio nelabai yra. Kilo tokia mintis, kad būtų galima vežti tai, kas ir pačiam būtų prisiminimas. Tai būtų galima parodyti kolegoms, partneriams ar pažįstamiems užsienyje – ką kitą nei paprastas šaukštas ar keramikinis puodelis“, - pasakojo A. Jomantas.

Verslininkas sakė galvojantis, kad tokie suvenyrai bus populiaresni ne tarp Lietuvoje niekada nesilankiusių žmonių, o tarp tų, kuriems ji kels prisiminimus – jau čia buvusių turistų, į ilgesnę kelionę išvykusių lietuvių, emigrantų.

„Nesame orientuoti į masinį pirkėją, kuris apsipirkinėja prieš šventes, perka bet ką, šluoja lentynas vien tam, kad šluotų, - sakė jis. - Išvykstantys yra pagrindinė pirkėjų grupė. Be to, suvenyrus bus galima įsigyti ir tada, kai ieškoma kažko originalesnio ir norima pateikti didesnį kiekį. Pavyzdžiui, ateinančiais metais Lietuva pirmininkaus ES, tad suvenyrų reikės. Galima vežti šalikėlius, vėliavėlės kaip visi, o galima nuvežti ir mėgintuvėlį su gintaro gabaliuku ar kuo kitu“, - pasakojo A. Jomantas.

Parduotuvėje – ir kvapai, ir garsai

Artūras Jomantas
Vyriškio teigimu, sausio mėnesį pradėsiančioje veikti elektroninė parduotuvėje bus galima įsigyti trijų tipų suvenyrų. „Yra numatytos kelios pozicijos – daiktai, garsai ir kvapai, - pasakojo A. Jomantas. - Galvojame pardavinėti kvepiančius maišelius, kurių kvapas asocijuotųsi su Lietuva. Šnekėjomės su žolininkėmis, ir, kaip bebūtų keista, sužinojome, kad su Lietuva žmonėms labiausiai asocijuojasi stumbražolės kvapas. Ji auga pelkėse ir turi specifinį šieno kvapą“.

Parduotuvėje planuojama prekiauti garsiniais suvenyrais – ne įprastais kompaktiniais diskais su muzikinėmis dainomis, o įrašai su gamtos garsais. „Tai laukai, miškai, jūra. Čia vienos merginos laborantės projektas, buvo planuojama paruošti internetinį tinklalapį, kuriame būtų galima įsigyti garsų. Tie garsai būtų konkretūs, tai yra, pieva, miškas – ir Labanoro miškas, ir Girulių. Atrodo, kad garsas nesiskiria, bet iš tikrųjų skirtumas yra“, - pasakojo A. Jomantas.

Kol kas tariamasi, kad parduotuvėje bus galima įsigyti ir jau išgarsėjusio „Lietuvos kvapo“, bendradarbiaujama ir su dizaineriu Edvardu Kavarsku, bus prekiaujama naujos, jo plėtojamos koncepcijos, jau anksčiau ribotu kiekiu gamintais suvenyriniais mėgintuvėliais. Juose patalpintos įvairios Lietuvą simboliškai primenančios smulkmenos, pateiktas papildomas aprašymas.

„Norisi startuoti su nauja koncepcija – forma: mėgintuvėlis, aprašymas išlieka, tačiau visa grafika, idėjos, vizualus vaizdas turėtų būti kitoks, - pasakojo E. Kavarskas. - Parduotuvėje mėgintuvėliuose turėtų būti žemė, miško kvapas, gintaras ir smėlis. Pavyzdžiui, smėlis - kaip Kuršių nerijos įvaizdis“. Dizaineris pasakojo, kad mėginėliuose pateiktos smulkmenos – tik simbolinės.

Miško kvapas, pasak E. Kavarsko, bus įamžintas į mėginėlį surinkus įvairias smulkintas žieves ar žoleles. „Tai kaip ir sausas mišinukas, kuris ir vizualiai turėtų patraukliai atrodyti. Kiekvienas augalas turi savo tekstūrą, struktūrą, kvapą“, - sakė jis. Dizaineris pasakojo, kad žmonėms artimiausi – mėginėliai su „įpakuota“ žeme, smėliu. E. Kavarskas sakė, jog ateityje mėgintuvėlių asortimentas gali būti plečiamas. „Tiktai konstanta išlieka pačiam sau, kad tai bus mėgintuvėlis, turi būti dėkliukas ir kamštelis. Pasakojimas, istorija, ženklas. O tos sudedamosios dalys – ką ten sudėti, galima kad ir kasmet sugalvoti“, - sakė jis.

Prekių gamintojai, pasak A. Jomanto, pasirenkami pagal subjektyvius kriterijus. „Tai - mūsų vertinimas pagal asmeninio požiūrio kriterijus, tinka ar netinka.

Idėja tiki

Didžiąją dalį suvenyrų žmonės elektroninėje parduotuvėje galės įsigyti už 10 – 15 litų. „Sakykime, jeigu mėginukas ar kolba supakuota, tai jos kaina turėtų svyruoti apie 10 – 15 litų. Kelių litų tikrai nekainuos, 50 – 60 litų – irgi ne. Kainos yra lietuviškos. Bent jau dabar taip planuojame, o kaip bus realiai, pamatysime tada, kada parduotuvė pradės veikti, paaiškės visi kaštai, kurių nesame numatę“, - sakė A. Jomantas.

Parduotuvės kūrėjas sakė tvirtai tikintis savo idėja. „Žmonės pirks, nes bus siūloma vis kas nors naujo, - sakė jis. - Mes pakankamai rimtai žiūrime į projektą – ne taip, jog pagaminsime, parduosime ir užsidarysime. Planai yra didžiuliai, planuojame prekiauti ir juvelyrika, medžio dirbiniais, linu... Viskuo, kas atitiks pagrindinį kriterijų – kad kūriniai būtų autentiški, nebūtų masinės gamybos produktas“, - kalbėjo A. Jomantas. Jis sakė neabejojantis prekių populiarumu. „Susidomėjimas bus, tuo esu įsitikinęs. Bent jau iš apklausų, taip pat to, kaip vyksta registracija norinčių gauti pranešimą, kai tik svetainė pradės veikti“, - pastebėjo verslininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (168)