Už reklamos draudimo atšaukimą balsavo 55, prieš – 35 ir 13 Seimo narių susilaikė.

Anksčiau priimtame Alkoholio kontrolės įstatyme numatyta, kad nuo 2012 m. Lietuvoje turėtų įsigalioti visiškas alkoholio reklamos draudimas visuomenės informavimo priemonėse bei būtų visiškai uždrausta išorinė reklama.

Jeigu Seimas galutinai apsispręstų dėl visiško reklamos draudimo atšaukimo, liktų galioti dabartinė tvarka: svaigalų reklama būtų visiškai ribojama televizijos ir radijo programose 6-23 val., draudžiama periodinių leidinių pirmuosiuose puslapiuose ir visuose leidiniuose vaikams bei paaugliams, draudžiama išorinė alkoholio reklama, išskyrus alaus, alaus mišinių su nealkoholiniais gėrimais bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro išorinę reklamą.

Visiškas alkoholio reklamos draudimas galioja tik Norvegijoje.

Per svarstymą Lietuvos liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Erikas Tamašauskas priminė sovietmečio tvarką, kai alkoholiu buvo prekiaujama 11-19 val., reklamos nebuvo, didžiuosiuose miestuose alkoholio galima buvo nusipirkti tik specializuotose parduotuvėse arba atskiruose skyriuose, tačiau alkoholizmas buvo dar didesnis nei šiuo metu.

„Ne vieną kartą svarstant šį klausimą girdėjau, kad uždraudus reklamą jaunimas nebegers. Jūs man pasakykite, ar matėte narkotinių medžiagų reklamą? Tikriausiai niekas nematė, bet šios dienos duomenimis, 22,3 proc. mokinių yra vartoję narkotikus“, – kalbėjo „Tvarkos ir teisingumo“ frakcijos narys Andrius Mazuronis.

Darbo partijos frakcijos narys Kęstutis Daukšys pabrėžė, kad visiškas draudimas kenktų Lietuvos pramonei, o reklama ateitų iš užsienio šalių žiniasklaidos kanalų.

Tuo metu Seimo sveikatos reikalų komiteto pirmininkas Antanas Matulas tvirtino, kad ribojimai reklamai ir prekybai davė naudos kovojant su girtavimu.

„Be abejo, alkoholio reklamos draudimas neduos absoliutaus rezultato, bet bus dar vienas žingsnis mažinant alkoholio vartojimą. Jeigu būtų uždrausta alkoholio reklama, būtų vis mažiau jaunimo įtraukiama į alkoholio suvartojimą“, – sakė Seimo narys.

Jis siūlė kompromisą – įstatymo įsigaliojimą atidėti dvejiems metams. Tačiau Seimas balsuodamas tam nepritarė. Parlamentarai nepalaikė ir kitų pasiūlymų: Žilvinas Šilgalis siūlė numatyti, kad prekės ženklai neturėtų būti laikomi reklama, o Saulius Stoma ragino įteisinti privalomą alkoholio antireklamą.

Seimas – ne teatras

Šių pataisų svarstymas sulaukė didelio visuomenės susidomėjimo – balkonas virš posėdžių salės buvo pilnas abiejų pusių šalininkų: sveikuolių, nevyriausybinių organizacijų atstovų, sporto organizacijų vadovų, krepšinio sirgalių, pramonininkų atstovų.

Kiekviena pusė jiems patinkančius Seimo narius palaikė plojimais, kol Seimo pirmininkė Irena Degutienė nepriminė jiems, kad Seimas – ne teatras.

„Mūsų nuomonė vienareikšmiška – draudimas turi galioti. Pagrindinis motyvas yra tai, kad reklama skatina vartojimą, ypač tarp jaunimo. Seimo sprendimą vertiname ironiškai, gerai taip, kaip priėmė, bet tikimės, kad prezidentė jį vetuos“, – žurnalistams po svarstymo sakė Lietuvos sveikuolių sąjungos viceprezidentė Sigita Kriaučiūnienė.

Lietuvos krepšinio sirgalių simboliu laikomas Tomas Balaišis-Sėkla, taip pat Seime stebėjęs svarstymą, žurnalistams sakė, kad alkoholio gamintojai yra svarbūs sportui dėl jo finansavimo.

„Kuo Lietuvos gamintojai daugiau gamins, parduos, tuo daugiau pinigų galės skirti sportui. Visi norime, kad sportas gautų pakankamą finansavimą. Manau, visi gerai žinome, ką sportas davė Lietuvai žinomumo prasme. Jeigu pati valstybė nėra pajėgi finansuoti sportą, tai bent jau tegul netrukdo finansų gauti iš privačių rėmėjų“, – kalbėjo jis.

Šiuo metu alkoholio Lietuvoje galima nusipirkti 8-22 val. Nuo kitų metų kioskuose bus draudžiama prekiauti sidru ir alumi.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją