Pareigūnų kratos palietė apie 30 sostinėje veikiančių taksi įmonių, kurios, preliminariais duomenimis, užima apie 70 proc. rinkos. Sostinėje pritrūkus taksi, likusios dirbti įmonės sako įkainių nekėlusios, nežada jų didinti ir toliau.

Policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis teigia, kad visos taksi įmonės jau gali dirbti, nes pareigūnai jokių apribojimų neįvedė.

„Jos visos gali veikti. Mes savo darbą padarėme, jos visos gali veikti“, - sakė R. Matonis.

Sostinės vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas tvirtina, kad asociacijos vienijamos įmonės net ir tomis dienomis, kai išsikviesti taksi buvo beveik neįmanoma, įkainių nedidino ir neketina to daryti artimiausiu metu.

„Mūsų asociacijos įmonėse kainos nepakilo ir asociacijos įmonės taksi paslaugų branginti nežada“, - DELFI sakė R. Bieliauskas

Vienos į vėžes po patikrinimo grįžtančios įmonės atstovas sakė, kad nesitiki tokio klientų srauto kaip anksčiau.

„ Į tas apimtis manau jau nebegrįšime. Manau, kai kurie keleiviai perėjo į kitas įmones. Neįsivaizduoju, kaip bus toliau“, - sakė pavardės nenorėjęs skelbti darbuotojas. Anot jo, įmonė kainų tikrai nekels, šiuo metu vairuotojams pranešinėjama, kad jie palengva gali grįžti į darbą.

Gediminas Kukalis „Filex Auto“ ir „Dallis“ įmonių direktoriaus pavaduotojas sako, kad per kelias intensyvias dienas kainų nekėlė, kilometras ir toliau kainuoja iki pusantro lito.

„O kam kelti kainas? Yra kažkokia atsakomybė ir prieš kitus žmones“, - sakė jis. Anot jo, įmonės ir toliau neketina kelti kainų.

Keliose taksi įmonėse, kurios priima užsakymus, dispečerės informavo DELFI, kad kilometro kaina kainuoja apie 1,5-1,8 lito kaip ir prieš pareigūnų reidus, įsėdimo kaina – 2 litai.

Tuo tarpu Taikomosios politikos instituto ekspertas Šarūnas Gustainis skaičiuoja, kad taksi paslaugos, norint mokėti mokesčius, Vilniuje turi kainuoti apie 2,5-3 litus už kilometrą.

„Vilniuje ir Lietuvoje taksi įkainiai yra vieni mažiausių Europoje. Jeigu jie susireguliuotų pagal rinką, vairuotojas gautų daugiau ir taksi įmonė galėtų mokėti mokesčius ir daryti taip, kaip įstatymas numato. Kitų variantų kaip čia bebūtų, nelabai galėčiau matyti šiuo momentu.

Kad ir kaip negražiai skambėtų šiuo ekonominiu momentu, bet mano prognozės galėtų būti 2,5-3 litai už kilometrą Vilniaus mieste“, - „Žinių radijo“ laidoje „Dienos klausimas“ sakė Š. Gustainis.

DELFI primena, jog Vyriausybėje prasideda svarstymai dėl kasos aparatų įvedimo taksi automobiliuose. Tai DELFI patvirtino premjero patarėjas Mykolas Majauskas.

Mokesčių inspektoriai ir kriminalistai didelės bendros operacijos metu atliko apie 60 kratų, iš viso tai palietė daugiau kaip 30 Vilniaus taksi firmų, preliminariais duomenimis, užimančių iki 70 proc. sostinės taksi rinkos.

Byloje kol kas yra apie 10 įtariamųjų, tačiau jų skaičius gali išaugti iki 50. Antradienį suimti penki taksi aferos įtariamieji: viena moteris ir keturi vyrai, tarp jų – bendrovės „Standart taksi“ (buv. „Martono taksi“) savininkas Olegas Ilčenko.

Lig šiol nustatyta, jog galimo mokesčių vengimo ir apgaulingos buhalterinės apskaitos sistemos padaryta žala valstybei siekia apie milijoną litų. Tačiau prognozuojama, jog tęsiant tyrimą ši suma išaugs iki dešimčių milijonų.

Tačiau Mokesčių inspekcijos ir kriminalistų veiksmais neliko patenkinti patys Vilniaus taksistai. Trečiadienį ryte surengtas taksi vairuotojų protestas, gausios taksi automobilių pajėgos apsunkino eismą sostinės gatvėmis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją