Kelių naudotojo mokestis nuo gegužės 1 d. už krovinines transporto priemones ir jų junginius padidės daugiau kaip du kartus.

Paanalizavus mažiau nei už dviejų mėnesių įsigaliosiančius tarifus, matyti, jog jie vežėjams tikrai turės žymios įtakos, jei kalbėtume apie sąnaudas. Norėdami metus važinėti Lietuvos keliais, už N3 kategorijos transporto priemones turės mokėti 1850 Lt daugiau nei iki šiol.

Darai žalą – mokėk

Vezejugidas.lt susisiekus su Lietuvos kelių direkcijos ir Susisiekimo ministerijos pareigūnams, vienintelis pateiktas atsakymas, pasidomėjus, kodėl padidinti mokesčiai už kelius buvo toks: „Mokesčiai padidinti norint, kad kelių naudotojai ir teršėjai padengtų kelių infrastruktūros kūrimo sąlygas ir daromą žalą“.

Jokios žalos – vis tiek mokėk

Toks argumentas neatrodo įtikinamas, pažiūrėjus į N1 kategorijos skaičius aukščiau pateiktoje lentelėje. Kokią žalą gali daryti komercinė transporto priemonė iki 3,5 t? Atsakymas – jokios, o mokestis nuo gegužės 1 d. 3 kartus didesnis nei iki šiol – 1800 Lt už metus.

Pasiteiravus tokias transporto priemones darbo reikalams eksploatuojančių savininkų, ką jie mano apie mokesčių didinimą, sulaukiame atsakymo – „tai absurdas“. „Kur matyta, kad jokios žalos keliams nedaranti transporto priemonė apmokestinta tokiomis sumomis? Kuo remiantis tai padaryta? Juolab, kad nei vienoje Europos šalyje komercinės transporto priemonės iki 3,5 t nėra apmokestintos kelių naudotojo mokesčiu. Reikia skubiai taisyti spragą Vyriausybės nutarime“, – dėsto individualios transporto įmonės savininkas Artūras Telmentas iš Klaipėdos.

Kalbinti sunkiasvorių transporto priemonių valdytojai piktinasi naujuoju nutarimu. Jiems nelogiška atrodo tai, kad mokesčių našta užkraunama ant vežėjų, išgyvenančių ne pačius geriausius laikus.

Anot Susisiekimo ministerijos atstovų, kasmet kelių naudotojo mokesčių surenkama apie 70 mln. Lt, o valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti šiemet skirta per 250 mln. Lt. Tokie argumentai vežėjų neįtikina, pasak jų, daug lėšų gaunama keliams prižiūrėti iš Europos Sąjungos fondų, tačiau vis tiek norima dar labiau apsunkinti transporto sektoriuje dirbančių asmenų veiklą.

Daugiausiai pasipiktinimo – dėl N1 kategorijos

Darbdaviai, pirkdami komercinio transporto priemones savo veiklai, turi galimybę susigrąžinti PVM. Taigi, anot jų, iki šiol, kol mokesčiai už kelius transporto priemonėms iki 3,5 t nebuvo tokie milžiniški, tokius automobilius apsimokėjo pirkti.

Dabar, kai mokestis padidėjo triskart, net ir susigrąžinus PVM, jo neapsimoka pirkti, nes antrinėje rinkoje jis tampa bevertis. Norint jį parduoti, bus susidurta su sunkumais, mat niekas nenorės mokėti tokių mokesčių už kelius. „Ką tokiu atveju daryti jo turėtojui? Jei negali parduoti, nes niekas nenori pirkti? Susprogdinti?“, – piktinasi A. Telmentas.

Kol kas vežėjai už kelius moka pagal senąją tvarką, tačiau pabrėžia, kad Lietuvos nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“ ir kitos asocijuotos struktūros turėtų imtis šį klausimą dėl naujųjų mokesčių spręsti neatidėliodami.

Kelių naudotojo mokesčiai iki gegužės 1 d. ir nuo gegužės 1 d. (metams)
Mokesčiai vežėjams