„Mano turima informacija, lizingo kompanijos teikimu orlaivis Dublino oro uoste yra sulaikytas už įsiskolinimą, jo dydžio negaliu pasakyti, nes neturiu objektyvios informacijos. Kompanija skrydį iš Dublino į Vilnių atšaukė, tačiau kol kas apie jų tolesnius veiksmus mes nežinome. Šią informaciją aš gavau iš kompanijos generalinio direktoriaus ir iš orlaivio vado“, – DELFI sakė K. Auryla.

Kol kas nežinoma, kaip keleiviai grįš į Vilnių.

CAA pradėjo tyrimą remdamasi oro vežėjo sertifikavimo nuostatais, jei būtų nustatyti jų pažeidimai, bendrovei grėstų vežėjo pažymėjimo sustabdymas ir net licencijos panaikinimas.

„Mes tokį tyrimą jau atliekame. (Nustačius nuostatų pažeidimą – DELFI) bendrovei grėstų oro vežėjo pažymėjimo sustabdymas, kitas veiksmas yra oro vežėjo licencijos sustabdymas, dar kitas etapas – galbūt jos panaikinimas, jeigu nebus imtasi operatyvių priemonių taisant finansinę padėtį. Direktorius sprendžia klausimą su orlaivio savininku, nes lėktuvas yra išnuomotas ir registruotas Lietuvoje. Jeigu jam pavyks išspręsti finansinę problemą, manau, bendrovė toliau dirbs“, – sakė K. Auryla.

Anot pašnekovo, tyrimas galėtų užtrukti keletą savaičių.

„Matote, finansinės būklės nustatymas yra tikrai labai didelis darbas“, – apie tyrimo trukmę sakė K. Auryla.

Tarptautinis Vilniaus oro uostas neatskleidžia, ar bendrovė yra įsiskolinusi ir jam.

„Tai yra dviejų ūkio subjektų finansiniai reikalai ir jų viešinti negalime“, – DELFI sakė oro uosto atstovė spaudai Gabrielė Vasiliauskaitė.

Nieko nepaaiškinę neįsodino į lėktuvą

Kaip DELFI pasakojo skrydžio bilietą nusipirkusi Laura, užsiregistravus skrydžiui ji ir kiti keleiviai nebuvo įleisti į lėktuvą, tačiau niekas jiems negalėjo paaiškinti, kas vyksta.

„97 žmones šokiruoti, tarp jų keletas visai mažų, net ne mokyklinio amžiaus vaikų. Aviakompanija „Star1” tyli, Dublino oro darbuotojai nežino, ką daryti. Žmonėms nesuteikta nei nemokamų skambučių, nei maisto, nei nakvynės „vaucheriai", nesuteikta informacijos, ką daryti ir kaip/kada artimiausiu metu bus galima nusigauti iki Lietuvos”, - teigė lietuvė.

Kita keleivė Ingrida DELFI pasakojo, kad lėktuvas į Vilnių iš Dublino oro uosto turėjo pakilti 1 val. 15 min. Keleiviai praėjo saugumo patikrą ir laukė prie išskridimo vartų.

„Tačiau į lėktuvą mūsų niekas neįleido, nieko neinformavo. Sėdėjome visą naktį oro uoste, niekas nei valgyti, nei gerti nepasiūlė. Sakė, įvyko gedimai. Žadėjo 9 val. pasakyti, ar duos mums lėktuvą. Esame nežinioje“, - sakė Ingrida.

Nepavyko susisiekti

Anot Lauros, su skrydžių bendrove nepavyko susisiekti ne tik keleiviams, tačiau ir oro uosto darbuotojams.

„Star1 Airlines” aviakompanijos savininkas bei vadovaujantys, atsakingi žmonės ignoruoja Dublino oro uosto darbuotojų skambučius. Bandymas nusiųsti nusiskundimą yra neįmanomas, nes užpildžius anketą neįmanoma jos išsiųsti - neleidžiama pasirinkti atvykimo šalies“, - pasakojo moteris.

Keleiviams grąžintas bagažas, jie išvesti nuo vartų. Oro uoste esą sklando gandai, kad lėktuvas areštuotas. „Girdėjome, kad ir stiuardesės, ir pilotai nusipirko bilietus ir išskrido namo. „Skambinome „Star 1“ direktoriui, jis sakė niekuo negalįs padėti. Dalis ieško kitų bilietų, dalis neturi pinigų, už ką grįžti į Lietuvą“, - teigė Dubline įstrigusi Ingrida.

Keleiviais oro uostas pasirūpino minimaliai, davęs šiek tiek lėšų maistui.

Pasak Užsienio reikalų ministerijos (URM) atstovo Mindaugo Lašo, į Dublino oro uostą išvyko diplomatai, kurie įstrigusiems keleiviams pasiūlys konsulinę pagalbą. Dėl šio atvejo URM taip pat kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ir Civilinės aviacijos administraciją.

Kompanija neatsako – gelbėkis pats

Kol negavo oficialaus pranešimo apie susidariusią situaciją, CAA kol kas negali pasakyti, ko gali tikėtis Dublino oro uoste įstrigę keleiviai. Tačiau, pasak CAA Oro transporto skyriaus vedėjos Virginijos Žegunytės, keleiviams lieka atšaukus skrydį galiojančios teisės.

Tokiu atveju pagrindinė keleivių teisė – pasikeisti skrydį kitu maršrutu kaip galima greičiau, arba skristi į galutinį punktą kitu maršrutu kitu keleiviui patogiu metu, jeigu yra vietų, arba susigrąžinti už skrydį sumokėtus pinigus arba už nepanaudotą bilieto dalį likusius pinigus.

„Tai keleivis turi suderinti su aviakompanija, o ne pats rinktis“, - teigė V. Žegunytė.

Jei pakeisto skrydžio tenka laukti, keleiviui priklauso maitinimas, gėrimai, nakvynė, kelionė iki nakvynės vietos ir atgal į oro uostą. „Jei šią pagalbą keleiviai susiteikė patys sau, niekas jais nesirūpino, tai jie gali rašyti aviakompanijai pretenziją prašydami sugrąžinti patirtas išlaidas“, - sako CAA atstovė. Jei skrydis atšauktas ne dėl ypatingos priežasties, keleiviai gali pretenduoti į reglamente numatytą kompensaciją.

Tačiau reglamente nenumatyta situacija, kai keleiviams nepavyksta susisiekti su kompanija. Tad kaip praktiškai spręsti tokią problemą, žmogus turi galvoti pats. „Tokiu atveju keleiviui belieka pasirūpinti pačiam ir tada pateikti sąskaitas juo nepasirūpinusiai aviakompanijai“, - sakė V. Žegunytė. Ji perspėja, kad reikia saugoti visus išlaidas pagrindžiančius dokumentus ir jų kopijas aviakompanijai pateikti kartu su prašymu. Pretenzijų kopijas galima siųsti ir į CAA.

Norint apskųsti pačios aviakompanijos veiksmus, kad prieš ją būtų imtasi sankcijų, teks kreiptis į Airijos atsakingą instituciją – Dubline įsikūrusią Aviacijos reguliavimo komisiją. Ši institucija tiesiogiai negali padėti keleiviams – tik priversti kompaniją laikytis įsipareigojimų keleiviams.

Keleivių teisės skelbiamos oro uoste bei CAA puslapyje internete.

„Star1 Airlines“ apgailestauja dėl sukeltų nepatogumų

Tuo metu „Star1 Airlines“ vadovybės išplatintame komentare rašoma, kad 2010 m. rugsėjo 22 d. turėjęs įvykti „Star1 Airlines“ skrydis Dublinas – Vilnius atšauktas, kadangi buvo apribota orlaivio teisė išskristi iš Dublino oro uosto.

„Šiuo maršrutu į Vilnių turėjo skristi 97 keleiviai. „Star1 Airlines“ vadovai dabartiniu metu ieško būdų kaip užtikrinti šio reiso keleivių grįžimą į Vilnių bei kitų suplanuotų skrydžių tęstinumą. Bendrovės vadovybė apgailestauja dėl „Star1 Airlines“ keleiviams sukeltų nepatogumų“, - rašoma komentare.

Ore pakibo ir kiti skrydžiai

Nežinomybė tvyro ir dėl kitų bendrovės skrydžių. Paskambinus klientų informavimo telefonu, konsultantė pasakė, kad ieškoma būdų, kaip įvykdyti skrydžius, nes vienintelis bendrovės lėktuvas sulaikytas Dubline.

Trečiadienį ir ketvirtadienį iš Vilniaus 16.15 val. numatytas „Star1 Airlines” skrydis į Londoną, ketvirtadienį 8 val. – į Žironą.

Trečiadienį iš Londono į Vilnių 22.15 val. turėtų parskristi tos pačios bendrovės lėktuvas, ketvirtadienį 15.05 val. – iš Žironos.

Lietuviško kapitalo pigių skrydžių bendrovė savo veiklą pradėjo 2009 m. birželį.

Dėkojame DELFI skaitytojams už informaciją ir nuotraukas!

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją