Automobilių stovėjimo aikštelėje Panevėžyje – per du šimtus konfiskuotų mašinų. Prieš dvejus metus priėmę jas saugoti verslininkai sako net neįtarę, kad automobiliais užvers visą aikštelę, o patys neišlįs iš teismų, bandydami prisiteisti skolas iš jų savininkų.


„Mūsų nuostolis bus apie 50 tūkst litų, todėl kad visi pinigai išeina teismams, praktiškai, nė vieno teismo užbaigti nesumokėjus vidutiniškai tūkstančio litų, transportuojame, saugome, bet dar ir sumokame už teismus . Priteisiama už akių, savininkai neateina, vairuotojai neateina, tai užsienyje, tai ne mano “, – pasakojo įmonės „Automera“ direktorius Antanas Petrauskas.

Aikštelėje Šiauliuose jau dvejus metus stovi beveik šimtas automobilių. Jų stovėjimo išlaidos kelis kartus viršijo automobilio kainą. Verslininkas guodžiasi, kad neradus automobilio savininko jų net į metalo laužą atiduoti negalima.

„Žmonės linkę atsisakyti savo transporto priemonių ir juos rasti mes neturime galimybės, nes neturim duomenų apie tikruosius savininkus, nes ne visi automobilį vairavę asmenys būna ir jų savininkai. Teoriškai automobilio savininkas gali ateiti po 10 metų ir pasakyti, kad nori susimokėti ir pasiimti jį ir jeigu tu jo neturėsi – tai jau bus nusikaltimas“, – sakė bendrovės „Osvalda“ direktorius Osvaldas Kšanys.

Policijos departamento duomenimis, konfiskuojamų automobilių banga slūgsta: pernai dėl įvairių pažeidimų, tarp jų ir iš neblaivių vairuotojų, konfiskuota per septyniolika tūkstančių automobilių, šįmet jų tikimasi keliais tūkstančiais mažiau. Anot pareigūnų, dar iki metų pabaigos sutartys su verslininkais dėl automobilių saugojimo bus patikslintos, tačiau nepakeistos.

„Jeigu jie atsisakytų šios paslaugos teikimo, tikrai problema persikeltų ant mūsų. Mes planuojame gruodžio mėnesį skelbti pirkimą šios paslaugos generalinio komisaro įsakymu sudarytą aprašą ir tikimės, kad atsiras verslininkų, kurie ir toliau vykdys šią paslaugą“, – kalbėjo Panevėžio apskrities policijos komisariato viršininko pavaduotojas Gintaras Kliauga.

Verslininkai sako, kad reikėtų leisti keletą metų neatsiimamus automobilius utilizuoti be savininko sutikimo. Esą kai kuriose kitose ES šalyse, jei automobilio vertė nesiekia nustatytos kainos, o saugojimo išlaidos yra per didelės, leidžiama utilizacija.

Savininkui nuostoliai kompensuojami nuolaidų kuponais automobilių detalėms įsigyti. Dėl šių ir kitų pataisų verslininkai žada kreiptis į Seimą ir susisiekimo ministeriją.