„Aš noriu pasakyti, kad šis siūlymas yra kompromisinis. Iš vienos pusės yra radikalūs laisvosios rinkos šalininkai, kurie sako, kad reikia atskirti ir įsteigti atskirą valstybinę instituciją, iš kitos pusės yra sakoma, kad viskas yra gerai ir nereikia nieko daryti. Mes matome, kad šiandien galiojantis modelis neatitinka europinių direktyvų", - po pasitarimo tvirtino susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Jo teigimu, siūlomas modelis apsaugo "Lietuvos geležinkelius" nuo privatizacijos ir kartu padeda skaidriau valdyti pačią įmonę.

Ministras teigė, kad kartu su pertvarka nesvarstoma galimybė atsisakyti nuostolingo keleivių vežimo, tačiau bendrovės vadovybei ministerija yra nurodžiusi mažinti nuostolius vežant keleivius.

"Šiandien mes to klausimo nesvarstome, bendras nurodymas "Lietuvos geležinkeliams" yra, kad būtų peržiūrėti tam tikri maršrutai, galbūt tam tikruose maršrutuose užtikrinti retesnį grafiką, kai kurių maršrutų jau dabar yra atsisakyta", - teigė jis.

Pagal sumanymą, infrastruktūrą valdanti įmonė išsilaikytų iš infrastruktūros mokesčio ir biudžeto lėšų. Anot E. Masiulio, kol kas sunku pasakyti, kiek po pertvarkos kainuotų išlaikyti geležinkelių infrastruktūrą.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė savo ruožtu teigia mananti, kad „Lietuvos geležinkelių“ pertvarka yra susijusi su šio sektoriaus paruošimu galimai privatizacijai, todėl pirmadienį pareiškė reformos neparemsianti.

„Reformos yra gerai, jeigu jos yra geros. Reformos yra gerai, jeigu jos atneša naudą ekonomikai ir kiekvienam mūsų piliečiui, bet kai reformas norima pridengti neva Europos Sąjungos direktyvų reikalavimais ir kai ši reforma veda didesne dalimi į privatizavimo proceso parengimą, manau, ji iš tiesų yra klaidinanti. Tokia reforma nėra privaloma pagal Europos Sąjungos direktyvas ir tame aš matau didesne dalimi šio sektoriaus paruošimą privatizavimui. Todėl nepalaikysiu“, - pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje teigė D. Grybauskaitė.

DELFI primena, kad geležinkelių liberalizavimo projektą E. Masiulis yra teikęs ir anksčiau, tačiau nesulaukus pritarimo, jo buvo kuriam laikui atsisakyta. Tąkart jis siūlė infrastruktūrai valdyti kurti atskirą įmonę.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją