„Lėktuvo bilietus nusprendžiau pirkti ne tiesiogiai iš oro linijų, bet per internetinį puslapį happyfly.lt. Sumokėjau už bilietus internetine bankininkyste. Gavau patvirtinimą, kad užsakymas priimtas. Po dviejų dienų sulaukiau iš įmonės elektroninio laiško, kuriame rašoma, kad bilietai pabrango ir turiu primokėti arba užsakymas bus atšauktas, o pinigai bus grąžinti per 2-4 savaites“, - teigė sostinės gyventoja.

Mergina sakė iš pradžių svarsčiusi sumokėti prašomą sumą, tačiau nusprendė atsisakyti internetinio kelionių puslapio paslaugų: „Iš kur aš galiu žinoti, ar kol pervesiu jiems pinigus, bilietai dar nepabrangs?“.

Lina, pasimokiusi iš nemalonios patirties, patikino, kad kelionės į Londoną neatsisakys, tačiau bilietus nusipirks tiesiogiai iš oro bendrovės.

Bilieto kainos negarantuoja

DELFI, kreipusis į Happyfly.lt atstovus, šie žadėjo pateikti komentarą, tačiau paaiškinimo sulaukti nepavyko: atsakingi asmenys arba nekėlė telefono ragelio, arba buvo „ne darbo vietoje“.

DELFI nusprendė pabandyti užsisakyti lėktuvo bilietą per internetinį puslapį. Įvykdžius rezervacijos veiksmus į elektroninį paštą buvo atsiųstas laiškas, kuriame parašyta: „Turite žinoti, kad bilieto kainos negarantuojame, kol negavome Jūsų mokėjimo“. Deja, kartu gautą rezervacijos numerį klientai dažnai supranta, kaip ir oro bendrovių gaunamą kodą, kuris yra skrydžio rezervacijos numeris.

Happyfly.lt paslaugos užsakymo patvirtinimo laiške taip pat rašoma, kad „jei nuo užsakymo gavimo laiko iki užsakymo patvirtinimo bilieto kaina pasikeitė, klientui pinigai grąžinami 2-4 savaičių laikotarpiu nuo laiško su prašymu grąžinti mokėjimą gavimo dienos“.

Lėktuvų bilietus perpardavinėjantis tinklalapis leidžia atsiskaityti internetu, kreditine kortele, paprastu banko pavedimu arba grynais kelionių agentūroje. Ar klientas gaus siūlomą bilietų kainą priklauso nuo to, kaip greitai įmonė gaus pinigus iš kliento ir pirks bilietus.

„Ryanair“: bilietų perpardavimas „nelegalus“

Pagal pigių oro skrydžių bendrovės „Ryanair“ taisykles, lėktuvo bilietų pardavimas per trečias šalis yra neleistinas.

„Ryanair“ atstovas spaudai Stephenas McNamaras DELFI patikino, kad kompanija nėra davusi leidimo nei vienai internetinei kelionių agentūrai perpardavinėti kompanijos bilietų.

„Keleiviams rekomenduojame bilietus užsisakyti tiesiogiai mūsų internetiniame puslapyje. Pastebėjome, kad didžioji dalis klientų, kurie bilietus nusiperka per neoficialius bilietų platintojus, negauna visos reikiamos informacijos apie skrydžius“, - kalbėjo pašnekovas.

Pasak jo, dažnai kelionių agentūros nepraneša keleiviams, kada galima internetu prisiregistruoti prie skrydžio. „Jei skrydis yra atšaukiamas arba pakeičiamas jo laikas, mes neturime galimybės susisiekti su klientu. Todėl bilietų rezervacija ne mūsų tinklalapyje yra nerekomenduotina“, - patarė S. McNamaras.

„Ryanair“ atstovas patikino, kad šiuo metu kaip tik vyksta teisiniai ginčai su keliomis didelėmis kelionių agentūromis Europoje, kurios platino oro bendrovės bilietus per savo tinklalapius. „Kai mes sužinome, kad tam tikros agentūros perparduoda mūsų bilietus, stengiamės su jais susisiekti ir įspėti, kad to nedarytų“, - kalbėjo jis.

Pasak S. McNamaro, neretai bilietus perpardavinėjančios įmonės užsiprašo didesnės bilietų kainos nei ji iš tiesų yra siūloma oro linijų. „Jei dėl kokių nors priežasčių tenka vykdyti pinigų grąžinimą, jie grįžta įmonei, o ne klientui“, - aiškino pašnekovas.

DELFI primena, kad 2008 m. tūkstančiai „Ryanair“ bilietus per trečiąsias šalis įsigijusių keleivių buvo įspėti, kad bilietai bus atšaukti, nes juos pardavusios įmonės neturėjo teisės vykdyti šios veiklos. Tuo metu įmonė skelbė, kad kas dieną Europoje per netiesioginius bilietų platintojus buvo parduodama apie 1000 bilietų. Taip pat buvo skundžiamasi, kad masiškai lėktuvų bilietus perpardavinėjančių įmonių veikla strigdo oro bendrovės tinklalapio darbą.

Dėl happyfly.lt veiklos pradėtas tyrimas

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba aiškina, kad klientui atlikus apmokėjimą už lėktuvo bilietus, o bendrovei patvirtinus paslaugos pirkimą, laikoma, kad yra sudaryta vežimo sutartis, kuri negali būti atšaukta ar kitaip pakeista.

„Tokiu būdu, darytina išvada, kad po lėktuvo bilieto apmokėjimo bei jo gavimo patvirtinimo bendrovė negali keisti apmokėto lėktuvo bilieto kainos“, - aiškina Vartotojų teisių apsaugos tarnyba.

Dėl bendrovės „Happy Travel LT“, kuri prižiūri happyfly.lt tinklalapį, į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą jau kreipėsi nepatenkinti klientai, todėl yra pradėtas tyrimas dėl šios bendrovės galimai nesąžiningos komercinės veiklos vartotojų atžvilgiu.

Nustačius šį pažeidimą, bendrovei gali būti skiriama bauda nuo 1 00 litų iki 30 000 litų. Jei nustatomos sunkinančios aplinkybės bauda gali siekti iki 120 000 litų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (232)