Akį traukiantys pavadinimai prajuokina ne tik dviprasmybėmis, pavyzdžiui, aplinkosaugos įstaiga "Gamtos šauksmas", nekilnojamojo turto bendrovė "Linksmoji pakrantė" ir globos įmonė „Senelių darželis“, bet ir mitologinėmis – mistinėmis užuominomis.

Tokių atvejų pavyzdžiais gali būti bėgimo klubas "Šviesos kariai", prekybos ir paslaugų bendrovė "Miško brolija", kūrybinė įmonė "Prodiuserių brolija", prekybos juvelyriniais dirbiniais "Trolių pasaulis", apgyvendinimo ir maitinimo paslaugų įmonė "Meškučiai" ir Maumedžių draugija, kuri jungia tokio pat pavadinimo gatvės gyventojus Kauno rajone.

Pavadinimų kūrėjai nevengė ir ironiško tikrovės vertinimo, pavyzdžiui, vienas iš sporto klubų vadinamas "Marių meškos".

2011 m. juridinių įstaigų pavadinimai atspindi ir šalies politines, ekonomines ir net klimato kaitos realijas: pernai įsikūrė viešosios įstaigos "Visuomeninė emigravusių Lietuvos piliečių organizacija“, "Atgauk algą" bei atsinaujinančios energetikos "Šils". Įdomu tai, kad nors įsikūrė viešoji įstaiga "Blaivybė - sveikata", įsteigta ir bendrovė "Alaus taškas".

Netrūko pavadinimų skatinančių pergales, t.y. įstaiga "Laimi visi" ir įmonė „Laimėk dabar“, ar sočiai pavalgyti: bendrovės "Picų manija“ ir "Būkite sotūs".

Ne ką mažiau išmonės turi ir gamtos mylėtojai, pavyzdžiui, šeškus auginantys gyventojai gali jungtis prie "Šeško klubo", o štai medžiotojų ir žvejų klubas pasivadino "Linksmasis bebras".

Aišku, ne kasmet registruojami tokie pavadinimai kaip 1992-ais įkurta Kėdainių rajono žemės ūkio bendrovė "Nabagėlis“ ar 2000 m. įkurta finansų, draudimo ir teisės paslaugų įmonė „Lūšna“, tačiau pernai įkurtos reklamos paslaugų "Fake Media" (angl. suklastota medija), bendrovės "Cosa Nostra", su kurios vadovu nepavyko susisiekti, ir "Gėrimų birža" pavadinimai taip pat pasirodė vertos dėmesio.

Emocijų kelia ir tokie pavadinimai kaip fotoklubas "Žybt", "Paskutinis pasimatymas" ar visuomeninė organizacija "Kaimukai".

2012-ieji prasidėjo užuominomis

Nors kol kas nesibaigė pirmasis šių metų mėnuo, gyventojai fantazijos nestokoja ir kuria įstaigas ir organizacijas su išraiškingais pavadinimais.

Taip šiemet „Registrų centre“ įregistruota bendrovė „Auto arklys“, atsinaujinančio kuro gamybos įmonė „Visatos energija“, savo veiklos nedetalizuojanti bendrovė „Versliukai“ ir viešoji įstaiga „Geri žmonės“.

Nors klubo pavadinimas „Kibkit.lt“ asocijuojasi su kabliuku, tačiau tik aplankius tinklalapį tokiu pat pavadinimu paaiškėja, jog tai žvejams skirta interneto svetainė.

Su įdomiu laisvalaikiu asocijuojasi ir viešoji įstaiga Pasaulio vabzdžių galerija, tačiau štai įmonė „Plojimai“ planuoja imtis prekybos, statybos, gamybos, paslaugų teikimo paslaugų, tačiau kokios veiklos imsis įmonės „Banas“ ar „Pagarba“ kol kas galima tik spėlioti.

Rinkodaros specialistai išradingumą giria, bet siūlo nepamiršti aiškumo 

„Surinkti pavyzdžiai rodo, jog įdomius, linksmus ir kartais keistus pavadinimus pasirenka nedidelės nišinės įmonės. Praktikoje priežastys būna dvi. Viena, toks pavadinimas pasirenkamas tiesiog įmonėms savininkams pasilinksminti ir tokį pavadinimą pasirenka įmonėms, kurios skirtos specifinei veiklai ir nefigūruoja pavadinimas santykiuose su klientais.

Simonas Bartkus
Antras, kur kas įdomesnis atvejis, kuomet nedidelei įmonei pasirenkamas linksmas pavadinimas norint išsiskirti iš bendros rinkos. Sena pozicionavimo tiesa sako "Išsiskirk arba mirk" - būtent šia taisykle įmonės ir bando pasinaudoti. Tokiu būdu bendrovės sugeba išsiskirti iš bendro konkuruojančių įmonių sąrašo, tačiau tai negali tapti jų vienintele sėkmės priežastimi“, - sako rinkodaros specialistas Simonas Bartkus, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas.

Pasak jo, svarbu, jog įmonių kūrėjai vartotojams paaiškintų, kodėl pasirinko vieną ar kitą pavadinimą ir neklaidintų vartotojo.

„Renkantis įmonės pavadinimą reikia turėti galvoje, kad jame turėtų atsispindėti jūsų pozicija, planuojamas kurti įvaizdis. Kai kuriais atvejais, ypač – smulkiame versle - geriausias įmonės pavadinimas gali būti tas, kuris apibūdina, paaiškina veiklą,- dėsto ryšių su visuomenės agentūros „Ad verum“ direktorė ir LiMA valdybos narė Ieva Naujalytė. - Taip pat labai svarbu, kad pavadinimas būtų lengvai tariamas, rašomas, lengvai įsidėmimas, originalus, keltų pozityvias sąsajas.“

Jai pritaria Lietuvos pašto Finansinių paslaugų departamento vadovė ir LiMA ekspertų grupės narė Neringa Knyvienė, teigianti, jog iš pavadinimo daugiau naudos, kai vartotojas supranta, kuo įmonė verčiasi, nebent įmonė save pristato per kuriamus prekės ženklus.

„Juokingi pavadinimai ar lozungai visiškai priimtini klubams, kai vartotojais yra tik nariai“, - mano ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)